سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروشگاه آموزش سئو

 

10 روش SEO برای فروشگاه ها

تجارت الکترونیک در سراسر جهان بسیار رایج است. تمایل به فروش کالا به صورت آنلاین یک آرزو و جاه طلبی سالم است ، نه فقط برای ثروت. با این حال ، از آنجا که تجارت الکترونیک بسیار گسترده است ، رقابت شما به همان اندازه شدید خواهد بود و احتمالاً مجبور خواهید بود با غول هایی مانند آمازون رقابت کنید ، و حتی فروشگاه های کوچکتر نیز می توانند شما را به چالش بکشند.

 

تجارت الکترونیک شما را به یک کارآفرین درجه یک تبدیل می کند ، به ویژه هنگامی که یک مشاور تجاری متخصص در کنار خود دارید. اما این کافی نیست. اگر فروشگاه آنلاین شما در صفحه اول نتایج Google ظاهر نشود ، هرگز رشد نخواهد کرد. به همین دلیل است که تجارت الکترونیک و SEO ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و ما این راهنمای تجارت الکترونیک را برای شما آماده کرده ایم.

 

 

 

1. کلمات کلیدی را که باعث فروش می شوند پیدا کنید

کلمات کلیدی اصل داستان هستند. کجا به دنبال کلمات کلیدی هستید؟ به دنبال نام محصولاتی که می فروشید و دسته بندی آنها باشید. هر کلمه کلیدی باید دارای دو ویژگی باشد:

 

مانند آهن ربا مشتریان بالقوه را جذب کنید.

آنها به شما فرصت خوبی می دهند تا از رقبای خود پیشی بگیرید.

بدیهی است که همه کلمات کلیدی مربوط به یک کار خاص نیستند. برخی از آنها بسیار کوتاه و مبهم هستند تا مصرف کنندگان مناسب (به عنوان مثال خریداران) را جذب کنند. خوش بینان سئو هوشمند بر کلمات کلیدی خاصی تکیه می کنند و آنقدر در گوگل محبوب هستند که می توانند بازدیدکنندگان زیادی را به سایت شما جذب کنند. این کلمات کلیدی عالی "طولانی مدت" نامیده می شوند.

 

 

 

کجا می توانید کلمات کلیدی طولانی مدت را پیدا کنید؟

اولین جایی که باید به آن توجه کنید ابزار پیشنهاد کلیدواژه WebCEO است. کافی است ایده های کلمه کلیدی خود را وارد کنید تا تعداد آنها را جستجو کنید. هرچه بیشتر این کلمات جستجو شوند ، بهتر است. این ابزار همچنین لیستی از کلمات کلیدی مشابه کلمات کلیدی شما را نمایش می دهد. حتی می توانید لیستی از کلمات کلیدی جستجو را پیدا کنید که ریشه واژگانی آنها مشابه کلمات شما است. از بین این کلمات کلیدی ، مواردی را انتخاب کنید که به بهترین شکل با اهداف شما مطابقت دارد.

سایت های جستجوی کلمات کلیدی مانند Soovle و AnswerThePublic انواع کلمات کلیدی طولانی مدت را ارائه می دهند ، اگرچه میزان جستجوی کاربران را اندازه گیری نمی کنند.

سایت های اصلی رقیب مانند آمازون و شفیفا غول های تجارت الکترونیک هستند. زیرا آنها بیشترین مخاطب را دارند و مردم بیش از هر شرکت دیگری محصولات خود را در سایت های خود جستجو می کنند. به همین دلیل می توانید کلمه مورد نظر را در نوار جستجوی آنها وارد کرده و عباراتی را که بر اساس عبارات وارد شده توسط مشتریان قبل از خرید به شما ارائه شده است مشاهده کنید. برای مثال ، فرض کنید در سایت خود بالش می فروشید. به سایت آمازون بروید و کلمه بالش را در نوار جستجو وارد کنید و نتایج را ببینید!

هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی را تهیه کردید ، زمان بهینه سازی سایت شما فرا رسیده است. از کلمات کلیدی در این مکان ها برای کسب رتبه بالا برای صفحات خود استفاده کنید:

 

آدرس های اینترنتی

برچسب های عنوان

نشانگرهای توصیف اولیه

برچسب های سربرگ H1-H4

زیرنویس و برچسب روی تصویر ALT

توضیحات محصول

مطمئن شوید صفحات سایت شما دارای این مکان ها هستند! اگر موتورهای جستجو نتوانند آنها را برای کلمات کلیدی اسکن کنند ، آن صفحات در انتهای نتایج جستجو قرار می گیرند و از بین می روند.

 

همچنین به قسمت توضیحات محصول توجه ویژه ای داشته باشید. اگر می خواهید این توصیف ها در نتایج جستجو ظاهر شوند ، باید منحصر به فرد باشند. اگر آنها منحصر به فرد نباشند ، گوگل آنها را فیلتر می کند. توضیحات همچنین باید شامل کلمات و اصطلاحاتی باشد که اغلب در زمینه صفحه شما (یعنی آنچه می فروشید) استفاده می شود. در نهایت ، توضیحات محصول را به گونه ای بنویسید که بازدیدکنندگان سایت را متقاعد کند پس از خواندن آن ، آن را خریداری کنند.

 

 

 

2. صفحات فروشگاه خود را به هم پیوند دهید

این که می گوییم سایت های تجارت الکترونیک صفحات زیادی را دوست دارند ، دست کم می گیریم. به عنوان مثال ، انتخاب محصولات در سایت آمازون توسط صدها میلیون محصول انجام می شود. به همین دلیل ، فروشگاه های آنلاین باید بتوانند به راحتی جستجو کنند ، در غیر این صورت مشتریان مکان دیگری برای خرید راحت تر پیدا می کنند. اگر می خواهید پیدا کردن و استفاده از سایت خود را آسان کنید ، صفحات آن باید تا حد ممکن به طور موثر پیوند داده شوند.

 

ساختار اکثر سایت های تجارت الکترونیک به شرح زیر است: صفحه اصلی -> دسته محصول -> زیر مجموعه -> محصول. به عنوان یک قاعده کلی ، "فاصله پیوند" بین دو صفحه خاص نباید از سه کلیک بیشتر شود و مثالی که ما در ساختار یک سایت تجارت الکترونیک ارائه کردیم از این قانون پیروی می کند (حتی اگر زیر مجموعه ای ندارید ، بهتر است ) با رعایت این نکات ، می توانید استفاده از فروشگاه آنلاین خود را آسان تر کنید:

 

برای بازگشت به صفحه اصلی به هر صفحه پیوند دهید. بهترین مکان برای قرار دادن پیوند ، لوگوی فروشگاه در بالای هر صفحه است. لوگوی ALT مهمترین پیوند به آن است